Rat catchers

Obtížnost : střední

Délka : dlouhé

Požadavky :

  1. Gertrude cat
  2. Icthlarin's little helper

Nezbytné věci :

  1. Vial - prázdná lahvička
  2. Clean kwuarm - herb
  3. Clean Marrentil - herb
  4. Pot - hrnec kopíte v G-shopu
  5. Bucket of milk - použijte prázné vědro na černobílou krávu třeba v Lumbridge
  6. Tinderbox - zápalky
  7. Ground unicorn horn - rozdrcený unicorn horn v pestle and mortar
  8. Weed - tráva z farming pole
  9. Red spider eggs - seženete v Karamja volcano dungeon nebo Varrock sewers
  10. 4 Cheese - sýr se dá koupit v obchodu s jídlem (Port Sarim) nebo v "recipe truhle"
  11. Peníze - cca 1.500 Gp
  12. Cat / Hellcat nebo Kitten - s overgrown cat úkol nejde splnit a vřele doporučuji "velikost" cat , protože s kitten je to o nervy
  13. Amulet of Catspeak - pokud ho nemáte, vrátí vám ho Sfinga v Sophanemu, ale pouze pokud s sebou máte kočku.

Doporučené věci :

  1. Waterskin
  2. Teleporty do Ardougne
  3. Jídlo pro kočku (raw/cook Shrimp, Tunas, Sardines atd.)

Výbava: Bez boje

Odměna :

  1. 2 quest point
  2. 4.500 Thieving exp
  3. Přístup do Rat pits (minigame)
  4. Možnost vytrénovat Willy / Lazy cat


  1. V bance si můžete vzít vše najednou co je potřeba a běžte si promluvit západně od Varrocku s Gertrudou. Ta Vám poví o dvou dámách, které ví hodně o chytání krys a Vaše kočka by se mohla něčemu přiučit. Rozhovor ukončete (" I'm fine thanks ") a vydejte se do města.



  2. Severo-východně od náměstí ve Varrocku slezte do stoky, nasaďte si catspeak amulet a (Climb-down manhole) a promluvte s Phingspet. Během rozhovoru se přidá i Grimesquit a nakonec dostanete za úkol chytit 8 myší.



  3. Jděte na východ do slepé uličky a na zemi uvidíte několik myší. Z krku si sundejte amulet, jinak musíte pokaždé odklikávat dialog a položte kočku na zem (pokud je ještě v inventáři). Pak na ni klikněte pravým tlačítkem a vyberte (interact-with kitten/cat). Zobrazí se seznam činností co lze k kočkou provádět a zde vyberte (" Chase-Vermin ") S kitten to trvalo 12 minut a s cat necelé 4. Aktuální počet nachytaných myší máte v quest deníku.



  4. Po nachytání požadovaného množství myší si nasaďte amulet (po zbytek questu nesundavat) a jděte zpět za Phingspet. Během rozhovoru dostanete rat pole (hůl na krysy) a máte se zastavit v Ardougne za jedním specialistou na trénování koček.



  5. Odcestujte do Ardougne a cestou si vemte pár energy potionů a další teleport pro návrat do Ardougne (nebo co nejblíže). Promluvte s Jimmy Dazzlerem a dostanete od něj directions (instrukce) Vašim úkolem bude během večírku diskrétně pochytat 6 myší v jedné vile nedaleko města.



  6. Pokud máte s sebou rat pole, přečtěte si dopis (read directions) , vyberte (" Follow the directions to the house ") a dostanete se k hlavní bráně domu na okraji velké zahrady.




  7. Podle mapy se musíte dostat do severní části zahrady. Můžete si vybrat jestli půjdete zleva nebo zprava (je to jedno) , ale jestli Vás cestou uvidí stráže, půjdete zpět na nejbližší "záchranný" bod. Chce to vychytat pohyb stráží a mít po celou dobu zapnutý běh. Na obrázku jsem v severní části za živým plotem kde mě stráže nevidí. Pak se otočte abyste viděli na dům a až nebudete v zorném úhlu stráží, klikněte na mříž (trellis) a vylezte po ni do patra.



  8. V uličkách po straně se dá schovávat a i zde platí jestli budete spatřeni, budete vyhozeni ven. V domě musíte pochytat 6 myší (rat pole mějte v ruce) a jejich rozmístnění je zakresleno na mapě (3 v patře a 3 v přízemí ) Je jedno v které části začnete. Nejprve si obhlédněte jak chodí stáže a až budete chtít jít z jedné části domu do druhé, tak využijte toho, že oba strážci se při obchůzce sejdou na terase. Pak neváhejte a proběhněte kolem schodiště (ne za zády). Po chcení každé myši potvrďte že ji chcete dát na tyč (" Yes ")



  9. Máte-li nachytáno 6 myší, teleportujte se do Ardougne a jděte za Jimmy Dazzlerem. Dostanete od něj manuál a také se máte se zastavit ve Varrocku za jiným trenérem.



  10. Ve východní bance ve Varrocku si vemte následující věci:

    1. Empty vial
    2. Clean Marentill
    3. Clean kwuarm
    4. 4 cheese
    5. Red spider eggs
    6. Ground unicorn horn
    7. Bucket of milk
    8. 10 kusů jídla pro kočku


    Pak a jděte za Hooknosed Jackem kterého najdete jižně od banky. Pokecejte s ním a za herb+vial+spider eggs dostanete jed na krysy - rat poison. Ten použijte na sýr (use poison...) a pro další průběh potřebujete celkem 4 poisoned cheese.



  11. V jižní části města vejděte do domu a vylezte po žebříku do patra. Podél obvodových zdí najdete 4 myší díry a do každé dejte jeden otrávený sýr (use poisoned cheese -> rat hole)



  12. Po umístění otrávené návnady se vraťte za Jackem a ten Vám řekne, že jeho kocour sežral ortávené myši. Pokračujte v dialogu (" Can I help ? ") a budete odkázáni za místním lékárníkem.



  13. Zajděte za Apothecary a promluvte s ním na téma koček (" I need to talk to you about cats "). Za donesené suroviny (marrentill, milk a unicorn dust) dostanete cat antipoison a jděte zpět za Jackem.



  14. Ten už Vás netrpělivě očekává a hned jak si protijed vezme, dostnete od něj za úkol dokončit deratizaci v jižním domku, protože jedna myš tam zůstala.



  15. Vraťte se do patra kde byl nastražený sýr a ve zdi u dveří do malé místnosti najdete díru (hole in wall) Strčte do ni z inventáře kočku (use cat...) , potvrďte (" Yes ") a pošlete ji na velkou krysu (" Go get that nasty rat ")



  16. Dávejte si pozor na zdraví kočky, protože krysa je zdatný bojovník a bez léčení ji zabije. Proto nezapomeňte kočku krmit. To uděláte tak, že jídlo použijete na díru ve zdi (use jídlo -> hole in wall) , nikoliv přímo na kočku !!! Zdraví by mělo ubývat po 1 Hp a v případě střední kočky (cat) trval souboj asi 1,5 minuty a spotřeba jídla minimální. Pokud kočka krysu porazí, seberte ji (pick-up) a jestli se Vám to nedaří, tak normálně odejděte po žebříku a dole ji zase budete mít u nohy. V nejhorším případě pomůže odhlásení ze hry

  17. Naposledy si promluvte s Jackem a ten Vás pošle za posledním expertem do Keldagrimu. Kočku si dejte zpět do inventáře a vydejte se na cestu. Kdo ještě v trpasličím městě nebyl, tak cesta i s mapou je popsána v návodu na quest Giant dwarf a ostatní můžou využít vozíky pod Whit wolf moutain (100 Gp / cesta)



  18. Cestou (nebo v Keldagrimu) si vemte tinderbox, pot, weed a jděte si promluvte se Smokin' Joe, kterého najdete ve východní části města. Nabídněte mu pomoc s chycením krysy (" I could help you ") , pak dejte trávu do hrnce (weed -> pot) , zapalte (use tinderbox...) a máte vyrobený smouldering pot.



  19. Ve výběžku kde jsou krabice použijte kouřící hrnec na díru (smouldering pot -> rat hole) , ale krysy utečou druhou stranou.



  20. Dejte Vaši kočku na zem a zkuste znovu použít hrnec na díru. Pokud s Vámi kočka nezačne bavit (amulet musíte mít na krku) , tak to zkuste potřetí a kočka navrhne, že si stoupne k místu kde krysy lezou ven a tam je chytí. Až krysy chytíte, promluvte se Smokin' Joe a ten Vás pošle do Port Sarim





  21. V Port Sarim si promluvte s The Face a pak slezte do podzemní arény (climb-down manhole)



  22. Dole projděte do vedlejší místnosti a promluvte s Felkrash. Ta po Vás bude chtít, abyste pochytali krysy, kterých je v přístavu dost.



  23. Venku si promluvte s The Face a nakonec se dozvíte něco o zaklínači hadů v pouštním městě Pollnivneach. Kromě pouštní výbavy a zpátečního teleportu poblíž Port Sarim si v bance vemte cca 1.000 Gp a libovolným způsobem se dopravte do jižní části této vesnice.



  24. Na zaklínače nemluvte běžným způsobem, ale rovnou na něj použijte peníze (coins -> Ali the snake charmer) a pokračujte (" Wow, a snake charmer...") Takto získáte za 1 Gp flétnu a koš.



  25. Opět na něj použijte peníze a promluvte i na druhé téma (" I want to talk to you...") a nabídněte peníze (" What if I offered you some money ? "). Peníze nepomůžou, protože po Vás bude chtít vždy o 1 Gp více než máte u sebe. Vyberte (" Forget about it...") a pomalu odejděte (" Walk away slowly ")
    Zaklínač Vás zastaví a začne smlouvat. Hned jak to půjde, tak se zastavte (" Stop ") Nabídnete mu 100Gp a nakonec získáte music scrool.

    Tip od jiného hráče:

    U toho Snake charmera, když máš nasazenej Ring of charos (aktivovanej), tak nemusíš smlouvat a jak pískat na krysy tě naučí rovnou ("How if i offered you some money" "(Charm) - pak je tam něco o 50gp, co si nepamatuju...-" Tak tě to naučí rovnou za 50gp...




  26. Vraťte se do Port Sarim a postavte se vedle stoky. Nyní musíte zahrát na flétnu přesně ty samé noty jako jsou na papírku a tím vyženete krysy z města ven. Svitek si prohédněte a jestli máte jinou kombinaci než já, tak si ho vyfoťte, nakreslete nebo zapamatujte. Podle několika jiných návodů by mělo jít o stejnou kombinaci.



  27. Na předchozím obrázku vidíte 8 akordů, a nad jedním je navíc symbol. Jde o zesílenou / dlouhou notu nebo tak nějak, přesný význam není potřeba překládat. Také je nutné vědět, že akordy mají "pomyslné" číslování zleva doprava. To znamená, že "zesílená" nota má číslo 5.

  28. Zkuste zahrát na flétnu (play snake charm) a otevře se podobný obrázek jako na svitku, ale pozor !!! To co vidíte je pouze první akord (1/8 vprvo nahoře) a podle svitku musíte zvolit správnou variantu. V tomto případě to bude první možnost. Potom se pomocí šipky přesuňte na následující stránku (2/8) a vyberte další správný tón. Postup opakujte u všech 8-mi akordů s vyjímkou toho zesíleného (zde to je stránka 5/8). U toho navíc zmáčkněte černý symbol vlevo nahoře a tím změní barvu na červernou. Až budete mít všechny tóny nastavené, zmáčkněte PLAY a je-li melodie správná, následuje animace. Pokud ne, musíte nastavovat znovu. Nejčastější chyba se dělá právě u zesílené noty a také u akordu kde se mačkají 2 otvory. Na tom jsem se zasekl já, protože tyto akordy tu jsou dva (5 a 8 zleva)



  29. Poté co vyprovodíte krysy pryč, jděte do podzemí (enter manhole) a promluvte s Felkrash. Tím je quest u konce.



Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.

Nahoru