One Small Favour
Obtížnost : lehké
Délka : velmi dlouhé a ukecané.
Požadavky :
- Rune mysteries
- Druidic ritual
- Shilo village
- 18 herblore
- 25 crafting
- 30 smithing
- 36 agility
- Schopnost porazit Slagilith (92 lvl)
Nezbytné věci :
- 1 bronze bar
- 1 iron bar
- 4 steel bars
- 1 marentil herb
- 1 harrlander herb
- 2 guams herb
- Log - dřevo na podpal
- Tinderbox - zápalky
- Bowl of water - prázdnou mísu koupíte v G-shopu a pak ji naplňte vodou
- Empty cup - Během questu
- Chisel - dláto koupíte v G-shopu
- Pot - hrnec koupíte v G-shopu
- Hammer - Kladivo koupíte v G-shopu
- Peníze - předem neznámý obnos, ale 10.000 by mělo bohatě stačit.
Doporučené věci :
- Spousta Energy potionů
- Teleporty - kolik a jaké to budou, nechám na Vás. Když se kouknete na mapu, moc místa pro rozumné použití zde není, ale ten kdo používá teleport jako já i pro ušetření několika kroků, tak pár minut v součtu ušetří.
Výbava: Celý quest kromě 2 soubojů na které budete včas upozorněni se jen mluví a běhá. Takže si vemte něco lehkého popřípadě nic.
Odměna :
- 2 quest point
- 2 lampy po 10.000 exp dle výběru pro skill 30+
- Možnost přistát letadlem v Feldip hills
- Ring na klíče - dají se na něm skladovat často používané klíče a tak si uvolníte místo v bance. Obecně se sá říct, že nejde-li klíč dát na kroužek(use ... key -> ring) , nemá jiné využítí než v questu kde byl získán.
-
Pro první část si vemte 3 steel bary, energy potiony, cca 100 GP a odcestujte do Shilo village.
V její severní části promluvte s Yanni Salikem . Za úkol dostanete přinést kus vzácného dřeva. V bance si vemte peníze na loď (cca 35 GP) a několik energy lahviček.
- Is there anything else interesting to do aroun here?
- Ok, see you in a tick !
- I'll get going then!
-
Vyběhněte z vesnice a zeptejte se Jungle forestera na hledané dřevo (" I need to talk...") a dřevo Vám skutečně rád naseká. Jenže sekera je moc tupá a bude potřeba ji nechat nabrousit v Port Sarimu. Nabídněte pomoc (" Ok, I'll take your axe...") a sekeru dostanete do inventáře.
-
U transportní značky na západě vylezte po žebříku (climb-up) a promluvte s Captain Shanks jestli by sekeru nedoručil. Samozřejmě že ne, proto s ním promluvte ještě jednou a nechte se lodí přepravit za cenu cca 30 GP do Port Sarim.
- Actually I have a favour to ask
- Hmm, I'm interested in a boat trip
- Yes, I'll buy a ticket for the ship
- Port Sarim please
-
V prodejně seker si promluvte s Brianem (" Do you sharpen axes ? ") a (" Look, can you ...") Sekeru si vezme, ale nabrousí ji až vyřídíte vzkaz čarodejnici v Draynor village. Je to kousek, tak mu to můžete slíbit (" Ok, ok, I'll do it...")
-
Promluvte s Aggie a ta bude chtít, abyste se podívali po učni který nedávno zmizel. Pokud slíbíte pomoc , vydejte se k základně sekty H.A.M.
- Talk about One Small Favour
- Let me guess, you're going...
- Oh, Ok, I'll see if I can find Jimmy
-
Vchod do podzemí je mezi Draynor village a Lumbridge (na mapě vyznačen vykřičníkem) a poklop musíte nejprve vypáčit (pick-lock trapdoor). Potom slezte dolu (climb-down trapdoor) a v jiho-východní části zkuste otevřít dveře (open door). Vyberte (" Speak to Inmate ") a Jimmy the Chisel Vás poprosí o pomoc.
-
U dveří do centrální místnosti vyhledejte Johanhus Ulsbrechta a promluvte s ním (" I'm looking for...") , (" And I suppose you...") , (" Ok, Jimmy has to be...") . Za Jimmyho budou chtít přinést nějaké jídlo z místní farmy.
-
Severně od podzemí narazíte na farmu. Pokecejte s Fred the Farmer (" Something else ") , (" I need to talk to...") a překvapivě po Vás nebude nic chtít. To protože nemá žádné jídlo co by mohl poskytnou a pouze doporučí navšívit sousední farmu za řekou.
-
Promluvte se Sethem Groats a kuřata od něj dostanete, ale u kováře který mu dodává klece má ještě dluh. Budete-li souhlasit že dluh vyrovnáte (" Oh, ok! I guess it's...") můžete se vydat do Varrocku. Pokud nemáte prázdný hrnek, jděte do Varrocku východní branou a u stánku si jeden ukradněte a vylejte/vypijte.
-
Promluvte ve Varrocku s kovářem Horvikem o klecích (" Hi, I need to talk to you...") a vyrovnejte dluh v podobě 3 steel barů (" Ok, Iguess one good..."). Hned jak shrábne cihly, začne se vymlouvat na nemoc a poprosí Vás o lék. Lékárna je za rohem, tak proč ne.
-
Jděte na jiho-západ od náměstí do lékárny a promluvte s Apothecary ("Talk about One small favour ") a (" Horvik is ill, I need breathing..."). Oba léky má, ale jak Vám je bude dávat, jeden z nich mu upadne na zem. Jinou nádobu nemá a musíte mu nějakou opatřit. Hrnec není problém, ale víko umí v celém kraji dělat pouze hrnčířka v Barbarian village. Prozatím se rozlučte (" Oh, ok, I guess it's not that...") a vydejte do banky na západě Varrocku.
-
Vemte si empty cup (prázdný hrnek) , bowl of water (mísa s vodou) herby (1 marentil, 1 harrlander, 2 guams) , dřevo na podpal, tinderbox (zápalky) a jděte do Barbarian Village. Na jihu si promluvte s Tassie Slipcast, ale víko k hrnci Vám odmítne udělat se slovy jestli ho opravdu potřebujete, musíte zajít za trpaslíkem jménem Hammerspike a domluvit s ním menší platby. Souhlaste (" Ok, I'll deal with Hammerspike ") a jděte do dolů , západně od vesnice.
-
Slezte po žebříku, jděte ke kovadlině a zatočte na západ. Na konci najdete trpaslíky a promluvte s Hammerspike (" Oh, come on...do something nice for Tassie") a (" Have you always been a gangster ? "). Hrnčířce ovšem vyjde vstříc pouze pod podmínkou, že zajdete za Sanfewem a přimluvíte se o trpaslíkovo přijetí mezi druidy.(" Ok, another favour... ")
-
Zaběhněte do Taverley a v budově označené herblore značkou vyjděte do 1. patra. Promluvte se Sanfewem a zeptejte se , jestli mezi sebe vezmou trpaslíka. Aby se tak stalo, musíte zajít za gnomem, uvařit mu čaj a dohodnout leteckou dopravu do nové lokace jižně od Yannile.
- Are you taking any new initiates ?
- Do you accept dwarves
- A dwarf I know wants to become an initiate
- Yep, It's a deal
-
Dojděte na vrchol White Wolf mountain (stanoviště gliders) a zapalte oheň. Položte na něj mísu s vodou (bowl of water -> fire) , ohřátou vodu přelejte do hrnku (empty cup -> bowl of hot water) a nakonec přidejte herby (use ... -> cup...)
Pokecejte s Captain Bleemadge (" I have a special tea here for you from Sanfew ! "). V "zápise o questu" to musí vypadat jako na obrázku. Dialogů je na výběr dost, ale mělo by stačit (" Ok, I'll go and get you some T.R.A.S.H. ")
-
Teď musíte do Catherby pro provaz. Dojděte na molo u banky a promluvte s Arheinem (" I need to talk T.R.A.S.H to you "). Dostat lano je velmi jednoduché. Pokud přinesete předpověď počasí, určitě se dohodnete (" Yes, Ok, I'll do it! ").
-
V Seers village najděte Phantuwti Fanstuwi Farsighta a optejte se na předpověď (" Hi, can you give me a weather forecast ? "). Z předpovědi nic nebude, protože má na práci něco jiného, ale když se podíváte do blízkého podzemí a vyřešíte jeho záhadné vidění, třeba se dohodnete (" What can I do to help ? ") , (" Yes,Ok, I'll do it ").Zkontrolujte si "průběh questu" a jestli je stejný a pokračujte dále.
-
Vydejte se mezi fishing guild a mlýn. Sejděte do podzemí a ve východní části je místnost do které když vejdete, spustí se animace. Uvidíte obrys těla, ale prozatím s tím nic nesvedete. Bude potřeba sehnat nějakou pomoc. Klikněte na sochu (search sculpture) a najdete informaci o Wizard Cromperty
-
Ten žije v Ardougne a do města jděte severní cestou. Pod bankou si za domkem seberte 5 pigeon cage na pozdější výrobu klecí pro transport kuřat. Klece dejte do banky a vemte si peníze (cca 10.000) a chisel.
-
Vyhledejte mága severo-východně od náměstí a promluvte s ním (" I need to talk to you about..."). Crompetry Vám na odčarování vyrobí kouzlo, pokud mu přinesete iron oxide (" Oh! Ok, one more...")
-
Běžte do Port Khazard a na molu si promluvte s Tindel Marchant (" Ask about iron oxide ") Jestli opravdu oxid potřebujete, tak Vás určitě nebude obtěžovat dojít za Rantzem a nechat opravit jeho matraci.
-
Pokecejte s Rantzem (" I need to talk to...") , (" Can you fill this mattress with feathers ? "). Pokud v této lokalitě dokážete zařídit, aby Gnómové přistávali na svém letišti, matraci Vám naplní novým peřím (" Ok, I'll see what I can do ")
-
Letiště je západním směrem a poblíž letadla pokecejte s Gnormadium Avlafrim (" Rantz said I should...") , (" Yes, I'll take a look at them ") a v průběhu questu musí být požadavek na opravu přistávací světel.
-
Podél přistávací dráhy (od značky na východ) jsou dvě řady zhasnutých světel. Každý sloup prohlédněte (search gnome landing light) a nalezntete v něm uncut gem. Ten pomocí dlátka opracujte a vložte zpět (use...). U něterých gemů je při opracování riziko poškození a v tom případě si promluvte s gnomem (" I need a new gem to fix the lights "). Za cenu 500 gp dostanete nový neopracovaný (" Ok, here's 500 gold...").
-
Po opravení posledního světla se objeví zpráva. Vraťte se za Gnomem (" I've fixed all the lights ") a po krátké animaci a dialogu se můžete vydat na zpáteční cestu. Ano, quest "už" je ve své polovině.
-
Rantzovi řekněte o zprovozněném letišti (" Ok, I've helped that Gnome...") a dostanete matraci s novým peřím.
-
V Port Khazard už netrpělivě čeká Tindel Marchant a za matraci (" I have the mattress ") dostanete lahvičku s iron oxide
-
Odcestujte do Ardougne za Crompertym a dejte mu lahvičku s přísadou (" I have that iron oxide...") S obdrženým svitkem se vydejte do severní banky připravit na souboj s Slagilith (92 lvl)
-
Výbavu volte libovolnou dle schopností a máte-li možnost použít melee protect, nebudou žádné problémy. Pokračujte do podzemí (mezi fishing guild a mlýn), slezte dolu a v místhosti co byla nalezena postava ve skále se postavte tak 4 kroky před stěnu.
-
Přečtěte svitek (read animate scrool) , ze stěny se vyvalí hromada kamení a namíří si to k Vám. Zapnout protect a zlikvidovat.
-
Pak v klidu přečtěte svitek ještě jednou a ze skály vyjde Petra Fiyed. Dojděte do Seers banky a vemte si hammer , bronze bar , iron bar , steel bar a nechte si alespoň 3 volná místa v inventáři.
-
Promluvte s Phantuwti Fanstuwi Farsight, ale zde je konverzace dost dlouhá. Musíte z něj dostat povolení k opravě meteorologického zařízení. Testoval jsem to s poslední postavou a seznam dialogů jsem trošku pozměnil, ale stále tam budou některé dialogy navíc. Cílem je , aby zápis questu vypadal jako na obrázku. Dialogy se větví v několika úrovních.
- I've released Petra, she should have returned
- Why can't you get a clear picture ?
- I'll run you through if you don't give me that weather report
- You're making me angry! I did you a favour, now pay up!
- Why can't you get a clear picture ?
- Which special Seers tools do you mean ?
- What do you mean, 'special combination of items' ?
-
V severo-západním rohu místnosti je žebřík po kterém vylezte (climb-up ladder). Projděte přes dvoje dveře do místnosti s kolovrátkem a vylezte po dalším žebříku na střechu. Pokud Vás tam nepustí, musíte jít promluvit znovu s věštcem a volit dialogy jinak.
Po střeše jděte do severo-západní části, podívejte se na zařízení (look weathervane) a prohledejte ho (search weathervane). Pak použije kladivo (hammer -> weathervane) a znovu prohledejte (search). Pokud šlo vše hladce, budete mít v inventáři 3 rozbité díly.
-
Skočte ke kovadlině vedle banky a díly postupně použijte na kovadlinu (broken vane part -> anvil). S opravenými díly se vraťte na střechu a zařízení zkompletujte (use ... -> veathervane)
-
Promluvte s věštcem (" I've fixed the weather vane ") a předpověď pro obchodníka (weather report) máte konečně u sebe.
-
Seběhněte do Catherby za Arheinem a dejte mu předpověď (" I have the weather report for you "). Lano nedostanete (sám ho doručí) , ale než se vydáte na vrcholek hor, připravte sa na pozdější boj s trpaslíky (3x cca 45 lvl - multicombat zóna).
-
Na vrcholku hor se Gnoma optejte jestli dostal co hledal (" Hey there, did you...") a dostane se Vám kladné odpovědi. Máte zajít za druidem, a informovat ho o novém letišti ve Feldip Hills.
-
Promluvte se Sanfewem (" Hi there, the Gnome pilot...") a řekněte mu že na něj pilot už čeká. Za tuto službičku bude trpaslík přijat mezi druidy.
-
Zajděte do dolů a zprávu vyřiďte. Trpaslík se ale nehodlá vzdát svého stylu života a vyhodí Vás
-
Promluvte s ním ještě jednou a zlikvidujte jeho kupány. Každého stačí zlikvidovat jen jednou a ti co se znovu objeví už můžete nechat být na pokoji a také pozor na multi-combat zónu. Toho sice nedonutí zajít za druidem, ale účel to splnilo. Dohoda s hrnčířkou je slíbena a můžete pokračovat do Barbarian Village.
-
Promluvte s Tessie a dostane se Vám rady jak vyrábět víka k hrncům. Dostanete od ní jeden kus soft clay a ten použijte na potter's whell. Vyberte pot lid a pak vložte do pottery oven (pec). Víčko je hotové a můžete šlapat směr Varrock.
-
Zajděte do banky, vemte si jeden pot a přiklopte na něj víčko. Tím máte airtight pot a ještě si přibalte 5 klecí s holuby , lahvičku od lékárníka a teleport co Vám usnadní přesun do Shilo Village.
-
Skočte do lékárny (" Talk about One Small Favour ") , předejte uzavřený hrnec (" Hey there, I have...") a dostanete lék pro kováře - breathing salts.
-
Promluvte si v kovárně s Horvikem (" I have the tincture...") a tím mu dáte léky co si vyžádal. Po druhém rozhovoru (" I have the five pigeon cages...") budou klece předělány na transport kuřat.
-
Na farmě ukažte klece farmáři a ten si je vezme a kuřata doručí.
-
Zajděte za druhým farmářem a řekněte mu ať se o Jimmyho nebojí (" Do't worry about Jimmy...")
-
Dostaňte se do základy H.A.M (pick-lock trapdoor) a promluvte s Johanhusem (" You're in luck, I've managed..."). Po chvilce výmluv ale bude Jimmy volný.
-
Na nic nečekejte a běžte zprávu povědět čarodejnici. Ta návrat potvrdí a pošle Vás za Brianem
-
Jděte do Port Sarim a promlute s Brianem (" I've returned with good news ") a dostanete od něj sharpened axe.
-
Vyražte na Karamju a jděte si promluvit s Jungle forester (" Good news..."). Za donesenou sekyrku dostanete red mahogany log.
-
Polínko odneste do obchodu ve vesnici a předejte (" Here's the red mahogany you asked for "). Za odměnu dostanete klíčenku kam si můžete dávat klíče (jen některé) a 2 lampy s volbou 10.000 exp pro skill 30+. Hezká procházka ne :)
Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2.
Nahoru