Fight cave

  1. Úvod
  2. Výbava
  3. Monsters
  4. Průběh boje
  5. Kompletní seznam kol
  6. Postřehy od hráčů

Úvod

Pokud máte rádi těžké úkoly nebo si rádi něco dokazujete, je tato minihra pro Vás ideálním místem. Hned na začátek důležitá informace. Zemřít je velice jednoduché, ale protože jde o bezpečnou minihru, o nic mimo spotřebovaný materiál nepřídete. Ovšem cena materiálu v závilsosti na použitém stylu klidně dosáhne i 500.000 GP, takže jde o nákladnou zábavu s nejistým koncem. Já jsem to dotáhl do úspěšného konce zhruba po 15-ti pokusech.

Start minihry je v TzHaar dungeonu a dostanete se tam hned jak slezete do Karamja Volcano dungeonu. Kousek vedle je i banka, kde se můžete v klidu připravit.

Princip je jednoduchý a celkem se bojuje na 63 kol. V každé "vlně" se objevují monstra podle předem daného pořadí které je uvedeno dále.

Během celého trvání minihry (cca 2 hodiny) nelze doplňovat zásoby a jakékoliv opuštění bojiště (connection lost, smrt, odchod ) znamená začít vše od začátku. Hru lze ale v případě nutnosti přerušit a při opětovném přihlášení pokračujete dále. Přerušení musí proběhnout po zlikvidování všech monster právě probíhající vlny. Přerušení před kompletním dokončením vlny znamená začít vše od začátku. Od 31 kola kde jsou na scéně 360 lvl to moc nedoporučuji, protože jsem si prayer zapnul pozdě a málem to byl konec.

  1. Během aktuálního kola zmáčkněte LOGOUT
  2. V chat okně se zobrazí informace o 2 způsobech vypnutí ( Before a After)
  3. Zlikvidujte všechna monstra která jsou pro toto kolo ve hře a snažte se mít HP na maximu. Po 30 kole je to téměř nutnost.
  4. Pokud zabijete poslední monstrum aktuálního kola melee stylem, v chat okně se objeví známá zpráva o ukončení hry po 10-ti sec od ukončení souboje.
  5. Jsou-li všechna monstra zlikvidována, nová vlna již nepřijde a hru můžete přerušit.
  6. Po opětovném LOGINu pokračujete od místa přerušení a po 30 kole ihned zapínejte Magic protect !!!

    Upřesnění od jiného hráče:
    Zde Jagex udělal pozitivní UPDATE, že po opětovném LOGINu dostanete čas na zapnutí prayeru, popř. naPOTování, dokud se neodklikne okékno konverzace.


Častá otázka je, na jakém lvl do toho jít. Můžete to zvládnout při velké dávce štěstí i pod 90 combat a bez Guthanu, ale stejně tak může mít problém 120+. Hlavním skillem na přežití je ale prayer, pod kterým budete pernamentně asi 1 hodinu.

K závěrečnému boji spotřebuji cca 1.400 prayer bodů . To je asi 15 lahví (4) a když to převedu na prayer level 43, potřeboval bych na stejný počet bodů asi 25 lahví (4) a to už by asi nešlo.

Jedinou odměnou za úspěšně dokončenou zkoušku je Fire cape a něco málo přes 8.000 tokulů. Ty obdržíte i v případě smrti, ale pouze v počtu do 4.000 . Samozřejmě podle dosaženého kola.

Mimo "herní výbavy" si nezapomeňte dobít baterie v klávesnici a myši a jestli Vám momentálně blbne připojení nebo máte stabilně nekvalitní připojení, tak můžete dopadnout jako já na obrázku. Naštěstí to bylo po 30-ti minutách, ale podobný obrázek jsem viděl ve finálovém kole. Tam naskočil jednomu hráči System update a tomu už říkám smůla.




Nahoru


Výbava

Viděl jsem spoustu variant toho co si různí hráči s sebou brali a obrázky se liší jen v rozdílném poměru nutných věcí, proto zde popíšu co si beru já a možné varianty čím nahradit. Také lze Fire cape získat jako pure například Ancient magií nebo jako "Ranged only". O tom se zde nebudu rozepisovat a použitá výbabva by se docela lišila od té co popisuji zde.

Vaši "optimální" výbavu zjistíte postupem času a rozhodně si nedělejte iluze o úspěšném dokončení na první pokus. Vyloučeno to sice není, ale to nakonec poznáte sami. Následující obrázky věcí berte jako inspiraci a ne stoprocentní radu jak a s čím přežít.

Výbava Inventář Staty


  1. Full Guthan - nutnost pro jeho schopnost doléčit zranění.

  2. Rangers boots - dostupnější variantou jsou Snakeskin boots, ale ty mají pouze +2 ranged bonus.

  3. Fury amulet - Dalším používaným amuletem je Unholy symbol Zamorak pro jeho Prayer bonus, ale s prayerem vždy vyjdu i bez něj. Samozřejmě lze použít i jiný amulet dle možností.

  4. Crystal bow - bral jsem si 2. Jeden na cestu k 702 a druhý pouze na něj. Druhým "lukem" který se používá je Karil crossbow. Jako munici je potřeba mít Bolt rack v počtu kolem 1500. Možná by šel použít Magic shortbow + rune arrows, ale to je asi nejpomalejší způsob (sběr arrows) a ke konci by mohl nastat problém s prayerem.

  5. D-leather body a chaps - Se samotným Guthanem si po celou dobu nevystačíte a je potřeba "něco" s Ranged bonusem na převlékání. Pokud můžete obětovat jedno místo v inventáři, hodí se i něco na hlavu (archer, robin)

  6. Rukavice - Nosím Barrows z questu Recipe for Disaster. Pokud je nemáte, lepší budou Rangers vambraces než melee (Klanks, Ice...)

  7. Obby cape - nebo Skill cape , případně i Legend cape

  8. Ring - neměl jsem žádný, ale méte-li nějaký speciální, určitě se bude hodit.

  9. Potiony - (4) na

    1. Sara brew (4) - přidává 15% do Hitpoints+léčí a 20% do Defense. Zároveň snižuje všechny bojové staty o 10 % a ty doplníte pomocí Super restore.
    2. Ranging (4) - přidává 10% a používám pouze na závěrečný souboj.
    3. Prayer restore (4) - častěji se používa Super restore, protože doplňuje o 1 prayer bod více. Na první pohled nic moc, ale při 20 potionech (4) máte o 80 bodů do prayeru více a to není k zahození, zejména při menším Prayer levelu. Alespoň jeden si vemte určitě, protože bude potřeba dopnit staty po použití Sara Brew.


  10. Jídlo - 2 až 4 Sharky (20 Hp) nebo Potato with tuna (22 Hp). Toto množsví mi bohatě stačí a většinou až k Bossovy nepotřebuji ani sousto. Asi 3x jsem jídlo nepotřeboval ani v závěrečném kole. Než jsem se vzpamatoval z KO, byl jsem před jeskyní.

Nahoru


Monstra

Tz-Kih (22 lvl)

Na první pohled neškodný, ale má nepříjemou vlastnost. Pokud na vás útočí, odsává Prayer. Vždy se jich ihned zbavte máte-li je u těla.



Tz-Kek (45 lvl)

Docela pohodová příšerka s melle útokem kolem 6 Hp + vrací 1 Hp za každý Váš libovolný zásah mimo nuly (obdoba Recoil ringu). Po zlikvidování se rozdělí na 2 menší (lvl 22) a ty se dají použít jako clona nebo jednu nechte na sebe útočit a můžete si klidně odskočit (při vypnutém Autoretalite). Nechávám si je až na konec pro doléčení.





Tz-Xil (90 lvl)

Občas nepříjemná potvora s Ranged útokem kolem 15 Hp a zhruba poloviční zranění umí dát při Melee attacku. Většinou jde nařadu jako první.



Yt-MejKot (180 lvl)

Melee útok 25Hp a umí léčit sám sebe nebo příšery co jsou kolem něj. Nenechte se zmást tím, že Guthan vše vyléčí. Může se stát že 10x dostanete zranění za 0 HP, ale stejně tak můžete dostat 3 z 5-ti ran za sebou 20+. Dost často jsem si pomáhal s melee protect aby do dalšího kola byl stav zdraví co nejlepší. Zvláště v kolech s 360.



Ket-Zek (360 lvl)

Používá Magic a Melee útok 30+. Když si udržíte odstup, vystačíte si s Magic protect protože stojí na místě tam kde se obeví. Postupem času bude nezbytné ji obíhat, aby kryla 180 lvl. V žádném případě nevypínejte Magic protect před tím, než ji zlikvidujete. Stalo se mi že byla na opačné straně a její útok nebyl vidět. Chtěl jsem si ušetřit nějaký ten Prayer a Magic protect jsem vypnul. Po 3 ranách které přišli ani nevím odkud jsem ušetřil asi 15 lahví a v kolonce neúspěšných pokusů jsem mohl udělat další záznam. Občas se zjeví v nové vlně pod Vaší postavou a stihne přidat i "kousnutí"



TzTok-Jad (702 lvl)

V současnosti nejsilnější potvora v RS. Umí používat všechny typy útoků s účinností 90+Hp. Jak na něj, je popsáno o kousek dále v postupu, ale veškerá teorie kterou jsem měl přečtenou z článků a nastudovanou z videa vzala více než 10x za své a 2 hodiny celkem nudného vysedávání u compu a pár set tisíc GP přišlo na zmar.




Nahoru


Průběh boje

Následující postup je sepsán podle vlastních zkušeností a může se výrazně lišit dle konkrétních rozdílu v combat/range/prayer levelech. V další části je seznam všech kol co Vás čekají. V závorkách jsou levely monster.





  1. 1 - 6 kolo (22,45) - V klidu si dopije kávu a pohodlně se usaďte.

  2. 7 - 13 kolo (22,45,90) - 90 zlikvidujte ihned a na ostatních se doléčíte.

  3. 14 kolo (90+90) - 2 x 90 umí občas zatopit a kolem hladiny 40 Hp používám protect range a na druhou 90 ho již vypínám.

  4. 15 - 21 kolo (22,45,180) - 180 sundejte jako první a snažte se ji použít jako clonu proti ostatním. Melee protect používám až po dvou větších hitech, ale většinou Guthan stíhá rány doléčit.

  5. 22 - 28 kolo (22,45,90,180) - 90 jde na řadu jako první, jinak je vše stejné jako v kolech 15-21

  6. 29 kolo (90+90,180) - Snažte si držet 180 od těla a nechte si ji nakonec

  7. 30 kolo (180+180) - Postavte se tak, aby na Vás mohla útočit vždy jen jedna 180. Hlavně si hlídejte zdraví a po zabití druhé 180 by jste ho měli mít plné. V několika dalších kolech moc příležitostí na doléčení není. Poslední a nejdůležitější věc. Hned jak se zbavíte obou 180, přepněte si Auto retalite na OFF, vezměte si luk + ranged věci a zapněte Magic protect.



  8. 31 kolo (360) - A máme tu první 360. Pod magic protect je neškodná, ale rozhodně se do ní nepouštějte Guthanem. Co do počtu kol jste v polovině, ale časově máte za sebou tak 1/4 a pokud si neohlídáte prayer, ve dvou ranách může být po Vás.

  9. 32 - 37 kolo (22,45,360) - 22 likvidovat ihned při kontaktu a 45 nechávám na konec.

  10. 38 - 44 kolo (22,45,90,360) - Guthanem zlikvidujte 90 a 22, potom lukem 360 a nakonec 45.

  11. 45 kolo (90+90,360) - Na řadu přichází 1 dávka Sara brewu. Po tomto dopingu jsou 90 (2x) celkem neškodné.

  12. 46 - 52 kolo (22,45,180,360) - Bez posledních dvou kol Vám bude dělat společnost 180. Vždy se schovám za 360, ale obcházejte ji opatrně a s odstupem. Opět platí 22 hned jak je v dosahu a 45 nakonec. u 180 si pomáhejte prayerem a vždy se snažím jít do dalšího kola s maximální ztrátou 20 Hp.

  13. 53 - 59 kolo (22,45,90,180,360) - A máme tu posledního opozdilce. První na řadě je 90 (guthan), pak 360 (ranged) a nakonec 180 + 45 + 22 opět guthanem

  14. 60 kolo (90+90,180,360) - Čas na druhou dávku Sara brewu. 2 x 90 , 360 a na závěr 180

  15. 61 kolo (180+180,360) - Tohle může být zrádná kombinace pokud nedokážete obě 180 schovat za 360. Chce to trpělivost nebo způsobem "popojít - střelit lukem" zabijte jednu 180 a druhou už by jste měli umět schovat. Na konci kola by jste měli mít zdraví plné, protože už ho Guthanem nebudete mít šanci dopolnit.

  16. 62 kolo (360+360) - Relaxační kolo před finále. Před smrtí druhé potvory si dejte Sara Brew, S-Restore, Ranged a mějte oči na stopkách.



  17. 63 kolo - Po zhruba dvou hodinách přichází (v době psaní článku) nejsilnější monstrum ve hře a v momentě kdy se objeví, je nezbytné aby jste ho měli co nejdříve na dohled. Používá včechny typy útoku, ale když si zachováte odstup, melee stylem na Vás nemůže. Většinou je jeho první útok Magic a dále ho střídá s Ranged v náhodném pořadí. Pokud na něj vidíte, je útok předem znám a na přepnutí prayeru máte cca 1 vteřinu. Máte-li zdraví pod 100 Hp, může být osudnou i jedna rána.



    1. Ranged protect - Před tímto útokem zvedne přední nohy, rychle s nimi praští do země a útok přiletí ze shora.
    2. Magic protect - Tento útok signalizuje asi 1 vteřinu tím, že stojí na zadních, padne na všechny 4 a kouzlo potom přiletí přímo od něj. Pokud používáte zapnutý zvuk (doporučeno) , tak je tento útok signalizován delším nepřerušeným tónem.

    Z videa které jsem viděl asi 10x to vypadá jednoduše, ale realita je horší. Po nějakém čase totiž přijdou 4 léčitelé (108 lvl) a začnou ho uzdravovat. Musíte je odlákat tím, že do nich střelíte a tak přestanou s léčením a půjdou na Vás. Pokud se je podaří odlákat tak, že budete v kontaktu jen s jedním a ostatní budou v zástupu, je nejjednodušší si jich nevšímat a v případě nouze se na nich doléčit Guthanem. Toto kolo může trvat i přes 5 minut.

    Upřesnění od jiného hráče:
    Podla najnovsieho updatu je save spot "talianska topanka" zruseny treba davat pozor!


    108 lvl jsou v zástupu a po několika ranách to měl TzTok-Jad za sebou


    Další kus hardu na věšák



Nahoru


Seznam kol

  1. 22
  2. 22 , 22
  3. 45
  4. 45 , 22
  5. 45 , 22 , 22
  6. 45 , 45
  7. 90
  8. 90 , 22
  9. 90 , 22 , 22
  10. 90 , 45
  11. 90 , 45 , 22
  12. 90 , 45 , 22 , 22
  13. 90 , 45 , 45
  14. 90 , 90
  15. 180
  16. 180 , 22
  17. 180 , 22 , 22
  18. 180 , 45
  19. 180 , 45 , 22
  20. 180 , 45 , 22 , 22
  21. 180 , 45 , 45
  22. 180 , 90
  23. 180 , 90 , 22
  24. 180 , 90 , 22 , 22
  25. 180 , 90 , 45
  26. 180 , 90 , 45 , 22
  27. 180 , 90 , 45 , 22 , 22
  28. 180 , 90 , 45 , 45
  29. 180 , 90 , 90
  30. 180 , 180
  31. 360
  32. 360 , 22
  33. 360 , 22 , 22
  34. 360 , 45
  35. 360 , 45 , 22
  36. 360 , 45 , 22 , 22
  37. 360 , 45 , 45
  38. 360 , 90
  39. 360 , 90 , 22
  40. 360 , 90 , 22 , 22
  41. 360 , 90 , 45
  42. 360 , 90 , 45 , 22
  43. 360 , 90 , 45 , 22 , 22
  44. 360 , 90 , 45 , 45
  45. 360 , 90 , 90
  46. 360 , 180
  47. 360 , 180 , 22
  48. 360 , 180 , 22 , 22
  49. 360 , 180 , 45
  50. 360 , 180 , 45 , 22
  51. 360 , 180 , 45 , 22 , 22
  52. 360 , 180 , 45 , 45
  53. 360 , 180 , 90
  54. 360 , 180 , 90 , 22
  55. 360 , 180 , 90 , 22 , 22
  56. 360 , 180 , 90 , 45
  57. 360 , 180 , 90 , 45 , 22
  58. 360 , 180 , 90 , 45 , 22 , 22
  59. 360 , 180 , 90 , 45 , 45
  60. 360 , 180 , 90 , 90
  61. 360 , 180 , 180
  62. 360 , 360
  63. 702

Postřehy a upřesnění od jiných hráčů (v původním znění)

Doplnek k Yt-Mejkotům a k Tz-kekum. Útoci-li na ne range tak neleci/nevraci poskozeni, doufam ze to budou moci dalsi vyuzit a do vybavy muzou byt combat bracelet a d botky.

Jak v návodu píšeš o části s levely 180, tak tam vůbec nemusí být spotřeba prayeru ani nutnost poškození guthan setu. Stačí si zalézt k takové zdi, kde je pak z poloviny monstrum zaseklé o zeď a z poloviny se na tebe dívá. Tam ho pak v pohodě sejmeš rangedem a nebo si můžeš zajít na pivko.. :) Sice tento postup bude trvat tak o dalších 50% déle než ten tvůj, ale ta úspora je ve finále opravdu zdát!

Od vlny s 360tkou sem byl večně zakempenej za skálou v severo-východním rohu, aby přišla co nejblíž a já k ní nemusel lítat přes půl jeskyně.

Do 180tky je lepší chodit rangetem než guthanem. Často hituje a když se guthanu zrovna nechce healovat, tak je problém. Hodí se ji bloknout u té skály a pak ji jen v klídu dodělat range, popř. se na ni healnout s melee protectem.


Návod sepsal a mnoho štěstí při plnění přeje Plastick2

Bude-li nějaký technický problém s návodem, využijte formulář. Stejně tak mi pošlete zprávu je-li návod použitelný a srozumitelný, kde jste se zasekli, co bych měl ještě doplnit, opravit a podobně.

Narozdíl od většiny questů je v tomto případě několik možností jak postupovat a co si vzít. V žádném případě mi neposílejte dotazy typu: "Moje staty jsou XYZ, zvládnu to ? " nebo " Můžu místo .... vzít ...." a podobně. Zkuste si to a uvidíte.

Odpovím pouze E-mailem , nikoliv ve hře. Upozorňuji že tento formulář je určen výhradně pro tento článek.

 RS account :

 E-Mail :